Brettbank

Brettbank

Bank, på nettbrett

App til Android, iOS og Windows 8

 

 

​Verdens beste løsning for personlig økonomi?

Du kan blant annet overføre penger, betale regninger, sjekke saldo og holde deg oppdatert på verdens finansmarkeder.


Se app for Android Se app for iOS Se app for Windows 8

 
​​​​​

Muligheter

Sett opp ditt eget dashboard

De mest brukte funksjoner vises på forsiden av brettbanken. Du kan selv endre på modulenes plassering, og evt fjerne og legge til noen. Kanskje har du flere kontoer du vil ha umiddelbart oversikt over.
 
 

Kjøp og selg verdipapirer*

Du kan følge markedene og utviklingen i dine investeringer, så vel som i egendefinerte kursliser. Du kan også handle hele døgnet om du ønsker det. 
 
 







*På Android og iOS​

Drag'n'drop - Overføring

På Windows og iOS kan du betale på flere måter, bl.a ved drag'n'drop. 
 
​​
 

Full oversikt - Mitt forbruk

På Android og iOS får du tilgang til Mitt forbruk som gir deg oversikt over hva du bruker penger på.

Betal regninger med KID scanner

 Ta bilde av detaljer på fakturaen og tallene mates direkte inn i riktig felt i brettbanken. Greit når enkelte KID-nummer er 20 sifre lang. 
 
 

Flere brukere - personlige profiler

Du og familien kan ha hver sine brukere og benytte samme brett, med hver sin profil. 
 

Send og motta sikker post

I brettbanken kan du sende og motta sikker post innlogget, dette gjør at all informasjon er kryptert og kun kjent for oss og deg. 
 
 

Kom i gang

1. Hent servicekoden i nettbanken

 
 
I nettbanken finner du din servicekode.
Er du allerede bruker av våre mobile løsninger kan du benytte den samme servicekoden her.

Gå til nettbanken
 
 

FAQ - Brettbank

 
 
 
Må jeg være kunde i banken for å bruke appen?
For å få tilgang til kontooversikt, kontooverføringer, betalinger og andre personlige tjenester må du være kunde å ha aktiv nettbank fra Danske Bank. For alle andre tjenester trenger du ikke å være kunde.
Trenger jeg kodebrikke for å logge meg inn i Brettbank?
Nei, du trenger ikke kodebrikke for å logge deg inn i app'en. Du trenger kun å bruke servicekoden som er på 4 siffer. Første gang du skal logge inn må du hente koden i nettbanken. Du kan enkelt endre den til en kode som er lettere å huske. Servicekodeinnloggingen gir tilgang til alt i app'en, med unntak av regningsbetaling som krever bruk av Mobil-ID* eller kodebrikke.

*Les mer om Mobil-ID
Hva gjør jeg hvis jeg ikke har kodebrikke?
Har du ikke kodebrikke fra Danske Bank, ta kontakt med oss på telefon +47 85 40 50 00 (fra utlandet +47 915 08540).
Sikkerhet ved bruk av app'en
Appen benytter personnummer og servicekode ved innlogging, og kommunikasjon mellom app'en og bankens systemer er sikret ved hjelp av kryptering.
Hva koster det å bruke app'en?
Det er gratis å bruke app'en, men du må betale for datatrafikken dersom du ikke er koblet til trådløst nett. Vær oppmerksom på at datatrafikk i utlandet kan være dyrt.
Kan app'en brukes på mobil?
Appen er lager for brett og virker derfor kun på brett, skal du benytte mobil må du laste ned mobilbank som er en like god app.
Kan jeg betale regninger med app'en?
Ja, du kan betale regninger med app'en. Tast inn kontonummer, beløp og dato du ønsker å betale. Dersom regningen har KID, velger du selv om du vil taste inn KID-nr manuelt eller ta bilde av den så legger brettbanken inn det automatisk. Betaling av regninger krever bruk av app'en Mobil-ID eller kodebrikke.
Hva med eFaktura?
Jo, også eFakturaer kan betales i app'en. Du får full oversikt over de eFakturaene som venter, og muligheten til å opprette nye avtaler. Betaling av eFaktura krever også bruk av Mobil-ID eller kodebrikke.
Tjenesten "Finn minibank"
I denne versjonen av app'en vil du få vist Danske Bank sine minibanker.
Bruk logg av-knappen
Når du skal logge av mobilbanken, anbefaler vi at du bruker logg av-knappen for å være sikker på at du avslutter kommunikasjonen med banken.